با افتتاح مرکز نرسری نیکسا گامی بلند در توسعه صنعت آبزی‌پروری برداشته شد

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بزرگترین مرکز پرورش لارو ماهی در خاورمیانه ، در منطقه گرزه شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، صبح امروز و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار هرمزگان، وزیر جهاد کشاورزی، قائم مقام سازمان شیلات ایران، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی، مرکز نرسری بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در دریا در خاورمیانه (بندرلنگه -گرزه) به بهره‌برداری رسید و همچنین کارخانه فرآوری و مرکز تکثیر این مزرعه کلنگ‌زنی شد.مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: این مرکز ظرفیت پرورش سالانه ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی تا رساندن به وزن ۲۵ گرم دارد.محسن یکتاپور افزود: این مرکز با سرمایه گذاری ۳۹ میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته شده و برای ۱۸ نفر اشتغالزایی کرده است.

 

وی گفت: همچنین با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ساخت کارخانه عمل آوری و فرآوری ماهی این مجتمع پرورش ماهی در قفس با سرمایه گذاری بیش از ۸۴ میلیارد ریال آغاز شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان بابیان اینکه راه اندازی این کارخانه برای ۷۷ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند،گفت: ساخت مرکز تولید لارو ماهی از گونه مولد این مجتمع نیز با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه لارو ماهی و سرمایه گذاری بیش از ۵۶ میلیارد تومان با حضور لاریجانی آغاز شد.

یکتاپور افزود: این مرکز نیز برای ۲۷ نفر از متخصصان آبزی پروری ایجاد اشتغال می‌کند.

مجتمع پرورش ماهی در قفس توسعه نیکسا با ظرفیت سالانه تولید سه هزار تن ماهی از انواع شانک و سوفی دریایی با سیستم غذادهی اتوماتیک با بارج غذاده در ۱۰۰ کیلومتری غرب شهرستان بندرلنگه واقع است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفری دو روزه سه شنبه شب وارد هرمزگان شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده
محمد گفت:
بسیار عالی